Akademický výzkum

Náš mezinárodní výzkumný tým se zaměřuje na strategické byznysové orientace a jejich dopad na firmy a trhy. Zvláštní pozornost věnujeme novým přístupům, jako jsou:

  • Market-driving strategy
  • Collaborative market-driving strategy

Zkoumáme také, jak strategické orientace — například tržní orientace a podnikatelská orientace — ovlivňují přežití firem v období krizí

  • Tržní orientace
  • Market-driving strategy
  • Collaborative market-driving strategy
  • Výkonnost marketingu a její měřen

Přehled klíčových vědeckých výstupů našeho týmu:

  • Publikace v mezinárodních odborných časopisech
  • Spoluautorství s výzkumníky z různých zemí
  • Výzkumné články zaměřené na strategické orientace, marketingovou výkonnost a inovace v řízení trhu

Vybrané publikace:

Výsledky našeho výzkumu rezonují i mimo akademickou sféru:

  • Citace v odborných a populárně-naučných médiích
  • Rozhovory a komentáře v tisku a online portálech
  • Účast na veřejných diskusích a konferencích
  • Spolupráce s praxí a přenos poznatků do podnikatelského prostředí

Vybrané ohlasy v médiích:

  • US National Library of Medicine – Elsevier Public Health Emergency Collection (USA)

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7286645/?fbclid=IwAR1rruZt-IXVXyKXLzJgmbDSV3EJhBTLHNpuwig7x_Vruc_RRQnMkI5CzH0

  • Harvard Business Review Türkiye (Turkey)

https://hbrturkiye.com/blog/ekonomik-krizlerden-guclu-cikabilmek-icin-bir-yol-haritasi?fbclid=IwAR36GYEzDOavWt4P1q2sSXS0Akz-rJJdBtVk1cA62jM3KgTGdhggMFvtkJM

  • Sydney Morning Herald (Australia)

https://www.smh.com.au/business/small-business/what-aussie-smes-can-learn-from-greeks-20200806-p55j6g.html

  • The Age (Australia)

https://www.theage.com.au/business/small-business/what-aussie-smes-can-learn-from-greeks-20200806-p55j6g.html?ref=rss&utm_medium=rss&utm_source=rss_business

  • Neos Kosmos (Australia)

https://neoskosmos.com/en/172568/can-aussie-businesses-benefit-from-greek-financial-crisis-learnings/

A collection of videos that presents a part of our work on strategic business orientations.

  • Koç University, 2020

https://www.youtube.com/watch?v=3-a-n8MA2jk&feature=emb_logo&ab_channel=Ko%C3%A7%C3%9Cniversitesi&fbclid=IwAR1soZnOUed6iVLkd0TCshbYHKpi_I-pYyLJWBFv5Ca2kVI6DJZImAx21DA

  • French Foundation for Management Education (FNEGE), 2022

https://fnege-medias.fr/fnege-video/la-strategie-de-lorientation-marche-et-ses-resultats-au-niveau-de-lentreprise-et-du-marche/

  • French Foundation for Management Education (FNEGE), 2020

https://fnege-medias.fr/we-survived-this-what-managers-could-learn-from-smes-who-successfully-navigated-the-greek-economic-crisis/

  • French Foundation for Management Education (FNEGE), 2020

https://fnege-medias.fr/market-driving-strategy-and-the-human-factor-top-management-versus-middle-management/

Naši práci podporují zkušení mentoři z akademického i profesního prostředí:

  • Odborné vedení a konzultace
  • Podpora při výzkumu, publikování a grantových projektech
  • Mezinárodní zázemí a mezioborová expertiza

Náš výzkumný tým má tu čest být mentorován dvěma mezinárodně uznávanými akademiky, kteří jsou odborníky na strategické byznysové orientace.

Profesorka Ayşegül Özsomer, Ph.D.

Ph.D. v oboru marketing a logistika na Michigan State University. Je profesorkou marketingu na Koç University v Turecku a patří mezi přední světové odborníky na strategický marketing. Díky více než 20 letům zkušeností s výzkumem, konzultacemi a výukou ve Spojených státech a Turecku publikovala řadu článků v předních marketingových časopisech, jako jsou Journal of Marketing, Journal of Marketing Research, International Journal of Research in Marketing, Journal of International Marketing, Industrial Marketing Management a Journal of Business Research.

Její práce získaly několik ocenění, včetně ceny Gerald E. Hills Best Paper Award udělované Americkou marketingovou asociací v roce 2011 za desetiletý přínos výzkumu v oblasti podnikatelského marketingu a tržní orientace.

Je spoluautorkou knihy „The New Emerging Market Multinationals: Four Strategies for Disrupting Markets and Building Brands“, kterou vydalo nakladatelství McGraw-Hill v roce 2012. Tato publikace byla zařazena mezi nejlepší obchodní knihy roku podle časopisu Strategy and Business a získala mezinárodní uznání i doporučení od významných akademiků, včetně „otce moderního marketingu“ profesora Philipa Kotlera.

Profesor Vlasis Stathakopoulos (Ph.D., University of Arizona) je profesorem marketingu na Athénské univerzitě ekonomie a podnikání (AUEB) v Řecku. Doktorské studium absolvoval pod vedením profesora Jaworského, jednoho ze zakladatelů konceptu tržní orientace.

Výzkumné a pedagogické zájmy profesora Stathakopoulose zahrnují:

  • implementaci marketingového řízení,
  • marketingovou strategii
  • a řízení firem orientovaných na trh (market-driving organisations).

Působil jako akademik ve třech zemích – Spojených státech, Řecku a Francii.

Je autorem řady článků publikovaných v předních vědeckých časopisech, jako jsou Journal of Marketing, Industrial Marketing Management, Journal of Business Research, Journal of Advertising, Journal of Business Ethics a European Journal of Marketing.

Jako ředitel Laboratoře pro obchodní komunikaci (Business Communications Lab) má rozsáhlé zkušenosti s realizací marketingových výzkumů pro průmyslové partnery, mezi které patří například L’Oréal, Monsanto, DELL, HP, Genesis Pharma a další.

Zároveň se podílel na několika mezinárodních výzkumných projektech, například:

  • Product-Country Image ve 15 zemích (financováno Carleton University v Kanadě)
  • Aerospace Capability Enhancement Survey (financováno Connecticut Space Grant College Consortium a NASA)