Výsledky další vlny Influencer monitoru
Centrum pro marketingový výzkum a strategický marketing Fakulty podnikohospodářské VŠE vydalo novou aktualizaci Influencer monitoru, který každého půl roku sleduje známost tuzemských influencerů a postoje jejich sledujících. Nejnovější výsledky ukazují, že rok 2024 znamenal pro žebříček nejznámějších influencerů zásadní zlom. Vstupenkou na přední místa se ukazují být reality show.
Zatímco po celou řadu let byla na předních příčkách Influencer monitoru stejná jména pouze s menšími a postupnými změnami, loňský rok přinesl revoluci. Z prvních pěti příček vypadl Leoš Mareš i Nikol Leitgeb, kteří žebříček léta vedli spolu s Kovym. Ten vůbec poprvé od vzniku Influencer monitoru v roce 2019 sestoupil z první příčky na druhé místo, které sdílí s Annou Šulc. Na první místo se vyhoupla devatenáctiletá Domi Alagia, která se ještě před rokem neobjevovala ani mezi prvními patnácti nejčastěji vybavenými influencery.
Každá vlna Influencer monitoru probíhá formou reprezentativního výzkumného šetření na cílové skupině mladých lidí ve věku 15 až 34 let. Počet respondentů v každé vlně je vždy přes 400.
Informace ohledně zakoupení kompletních výsledků poskytne:
doc. Radek Tahal
Vedoucí Centra pro marketingový výzkum a strategický marketing
radek.tahal@vse.cz