Tipy pro práci z domova od naší lektorky Dr. Pavlíny Honsové

V našem seriálu Vám představujeme další lektorku Dr. Pavlínu Honsovou a její tipy, jak pracovat z domova.

Pavlína je psycholožka se zájmem o pozitivní psychologii, koučování a organizační chování. Vyučuje na Institutu managementu a na Katedře manažerské psychologie a sociologie na Vysoké škole ekonomické, kde získala doktorát. Působí jako konzultantka a lektorka v podnikové praxi. Věnuje se také psychologickému poradenství a psychoterapii. Odborné kurzy absolvovala například na Simon Fraser University v kanadském Vancouveru nebo na Oxford University ve Velké Británii.

V lektorské činnosti se věnuje:

  • Manažerským a sociálním dovednostem
  • Pozitivní psychologii
  • Stress managementu
  • Psychologii plánování a rozhodování
  • Time managementu
  • Sebekoučování
  • Zvládání emocí
  • Dalším tématům z oblasti manažerské psychologie.

Pro práci z domova má Pavlína tato doporučení:

  • Jasně si ohraničte pracovní dobu. Pokud to neuděláte, můžete na konci dne zjistit, že se Vám pracovní povinnosti roztáhly tak, že nemají konce.
  • Upravte se a dbejte na rituály. Lidé mají sklony si asociovat určité činnosti dohromady. Pokud máte na sobě pyžamo, nedivte se, že se vám nepracuje dobře, váš mozek možná ještě nepřepnul do pracovního režimu.
  • Vytvořte si prostor pro práci. Zkuste vždy pracovat na jednom místě. Ideální je mít pracovnu, ale pokud nemáte tolik prostoru, stačí alespoň malý koutek, který je vyhrazený výhradně pro práci.
  • Plánujte. Každé ráno si vytvořte seznam úkolů, které chcete během dne zvládnout a zkuste odhadnout jejich časovou náročnost.
  • Dopřejte si pauzy. Nepracujte v kuse, udělejte si přestávky na kávu, oběd a nezapomínejte také na sociální kontakt (třeba jen po telefonu) a pohyb (i malé protáhnutí může stačit).
  • Pokud máte malé děti, zapomeňte na body výše a improvizujte :)!

 

 

 

 

 

 

Sledujte naše kurzy na kurzyfph.vse.cz