Kurz Mistrovství online marketingu 19.10.2020

Na kurz  Mistrovství online marketingu Vás zve lektor Institutu managementu Ing. Jan Mareš. Zeptali jsme se ho na zajímavosti k tématu kurzu.

 

IM: Honzo, pohybuješ se v prostředí online marketingu dlouho, prosím, zkus poradit majitelům menších firem, jak by měli co nejlépe navázat kontakt se zákazníky?

Velkou výhodou internetového marketingu je, že firmy mohou nechat zákazníky, aby si je sami našli. Na základě hledanosti klíčových slov ve vyhledávačích jako je např. Google či Seznam mohou firmy připravit tematicky relevantní obsah, který potenciální zákazníky zaujme. Velkou výhodou je, že jednou vytvořený obsah (typicky článek či video) může na internetu viset klidně roky a přivádět stále nové potenciální zákazníky
s nulovými dodatečnými investicemi.

 

IM: Honzo, co se zásadně v online marketingu mění po zkušenosti s omezeními, které přinesla karanténa?

Principy online marketingu jako takového se v zásadě nemění. Mění se však obchodní modely firem, kdy stále více podniků bylo tlačených přejít
k odbavování zakázek po internetu. Domnívám se tedy, že mít znalosti nástrojů internetového marketingu je v současné době relevantnější než kdykoli předtím. Zároveň se jedná o žádané dovednosti na mnoha pozicích v malých, středních i velkých firmách.

 

IM: Na které platformy bys doporučil zaměřit pozornost v případě menších podniků?

V případě menších podniků zcela nepochybně marketing ve vyhledávání, především pak na Google. Taktiky SEO + SEM budou pro menší společnosti mít jistě dobrou ROI (návratnost investice). Vizuálně atraktivní produkty či služby pak zabodují také na Instagramu. Důležité je však
v komunikaci zdůraznit konečný přínos pro zákazníka. Zákazník totiž nepotřebuje naši vrtačku ale díru ve zdi, kterou si s její pomocí dokáže rychle a snadno vyvrtat.

 

Děkujeme za rozhovor!
Tým Institutu managementu